Thursday, August 13, 2015

Resepi roti bakar marjerin bergula

Assalamualaikum...


Fuhhhhh...


Pagi tadi agak kelam kabut sedikit dengan persiapan..Terlalu banyak bende nak kene settle dalam satu masa..Lepah semuanya settle barulah lega..kene pulak minggu nak exam..Setelah bersiap nak pergi kolej masih sempat sediakan sarapan pagi untuk diri sendiri secara ringkas..Selama nie selalu je tak sempat nak sedia sarapan pagi..Maklum lah hidup seorang pelajar yang jauh dari parent..Semuanya nak kene buat sendiri..Berdikari la katakan..Hidup seorang pelajar selalu "bergaduh dengan masa"..haha..Masa terlalu memcemburui kita..atau kita yang mencemburui masa..haha..Ataupun kita tak tau nak urus masa dengan betul..Haru"""""""..Dan kita terkejar-kejar ke sana ke mari..Dan lebih sibuk dari orang bekerja lagi..haha..

Apa-apa pun kita cuba merebut dan mendahului masa seboleh mungkin..Kerana kesuntukan masa antara belajar dan aktiviti lain kita cuba arrange ia sebaik mungkin..Berbalik pada sarapan pagi, aku sempat sediakan menu roti dan bijirin sihat..Nie dah dikira kenyang la untuk waktu pagi..Dan penyediaan pun ringkas je dan tak mengambil masa yang lama..Aku sempat sediakan roti bakar marjerin bergula dan semangkuk coco crunch bersusu..dan segelas susu fernleaf..minum tak abih pun..tak sempat nak abihkan..dan roti bakar pun tak sempat nak abihkan..balik rumah sambung perabihkan balik..heh heh..nie sarapan yang paling ringkas yang pernah aku nikmati..dan ia juga menu sarapan "favorite" aku..

Untuk pelajar-pelajar yang kesibukan dan kesuntukan masa untuk menyediakan sarapan anda  boleh mencuba menu atau resepi ringkas yang saya kongsikan nie..


coco crunch bersusu


  • Sediakan semangkuk coco crunch bersusu.(gunalah susu kegemaran anda) (janji anda suka)
  • resepi roti bakar marjerin bergula hulu terengganu yang enak lagi kenyang


Resepi roti bakar marjerin bergula 


roti bakar marjerin bergula


Bahan-bahan:
  • Roti sandwich 2 keping
  • Marjerin Daisy 1 ½ sudu besar
  • Gula 1 sudu besar

Cara membuat:
  • Gaulkan marjerin dengan gula sehingga sebati terlebih dahulu.
  • Sapukan pada roti dan bakar.
  • Siap dan hidang.

Simple aje…

Wassalam...

4 comments:

  1. Hai awok! datag sini membalas kunjungan.. Tq sudi singgah ke blog MD! Btw, done follow here.. Salam kenal.. ^^,
    RosmizaAli.Com

    ReplyDelete
  2. bakar mesti pakai toaster ke..? kat rumah x ada toaster...

    ReplyDelete
  3. menyepi lagi nampaknya.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sibuk dgn study pha is weh..ang takpe dah jadi pegawai farmasi..tak lah sibuk..boleh gi dating sana sini..hehe

      Delete